Deweloper i jego wizerunek

W branży deweloperskiej, jak w mało której, istotny jest wizerunek. W obliczu wzrostów rynku nieruchomości w ostatnich latach pojawia się wielu nowych inwestorów. Wydaje się, że trudno o lepszy czas na rozpoczęcie intensywnych działań wizerunkowych. Z pewnością zaprocentują one krótko- jak i długoterminowym wzrostem sprzedaży.

Monitoring opinii

Dzisiaj klienci przed podjęciem decyzji zakupowej dokładnie sprawdzają opinie na temat sprzedawcy. Dotyczy to każdej branży, natomiast deweloperzy są prześwietlani wyjątkowo szczegółowo, ze względu na wysokie wartości inwestycji. Dlatego deweloper powinien kontrolować przekaz dotyczący marki. Konieczne są szybkie i właściwe reakcje, zarówno na słowa pochwały, jak i na krytykę. Częstym błędem jest ignorowanie klientów po sfinalizowaniu transakcji. Aktywność wobec komentarzy i opinii byłych klientów pozwala pozyskiwać nowych dzięki poleceniom.

Deweloper w mediach

Jak wskazuje wiele badań, w tym np. raport przygotowany przez On Board PR-ECCO Network, sukces odnoszą deweloperzy, którzy przede wszystkim budzą zaufanie. Ten sam raport, jak i wiele innych analiz, wskazują również, iż zaufanie budzą firmy, które często pojawiają się w mediach. Tym samym istotna jest budowa dobrych relacji z mediami, zarówno tradycyjnymi, jak i nowymi. Firmy deweloperskie powinny reagować na wydarzenia w branży, a także udzielać się w roli ekspertów, komentując rozmaite zagadnienia, które budzą zainteresowanie mediów i ich odbiorców.

Deweloper i jego wizerunek

Aktywność w mediach społecznościowych

Śmiało można stwierdzić, iż social media to dziś najważniejsze z nowoczesnych kanałów medialnych. Deweloperzy zdają się często nie doceniać roli Facebooka czy Instagrama. Brak obecności na portalach lub też słaba aktywność, niewiele postów i opóźnione odpowiedzi na komentarze oraz zapytania skutkują utratą zaufania do dewelopera. Klienci zakładają, iż firma, która unika kontaktu z klientami, zapewne coś ukrywa.

Warto zauważyć, że największą grupę użytkowników Facebooka stanowią osoby wieku 25-35 lat. W tym samym przedziale wiekowym umieścilibyśmy grupę docelową deweloperów. Tym samym aktywna obecność w mediach społecznościowych to absolutny obowiązek dewelopera, który chce zwiększać sprzedaż. Ważne są regularność wpisów, ich różnorodność oraz szybkie odpowiedzi na wiadomości od klientów. Ponadto, wskazane jest rozszerzenie działalności poza Facebook, również na inne portale społecznościowe, takie jak choćby wymieniony już Instagram.

Unikalny przekaz reklamowy

Większość reklam deweloperów wygląda niemal identycznie. W tej branży bardzo często prawie że kopiuje się przekaz, przez co klienci nawet nie rozróżniają poszczególnych firm. Jak wskazują specjaliści, aby zwiększyć sprzedaż, deweloper powinien się wyróżnić, tworząc oryginalne hasło reklamowe oraz wskazując na jakąś niebanalną cechę oferowanego mieszkania. Warto iść pod prąd również podczas konstruowania obrazów i grafik wykorzystywanych w działaniach marketingowych. Nie należy również zapominać o spójności przekazu, niezbędnego dla realizacji projektu identyfikacji wizualnej.