Cross-selling a kredyt hipoteczny

Cross-selling to sprzedaż krzyżowa polegająca na oferowaniu dodatkowych produktów do zakupionego produktu lub usługi. Celem jest poprawa sprzedaży, w tym wypadku firma zyskuje szansę na zwiększenie sprzedaży w ramach jednej transakcji. To metoda niezwykle popularna, bardzo często wykorzystywana w instytucjach bankowych.

Cross-selling w banku

Każdy, kto korzysta z usług bankowych bez wątpienia spotkał się z cross-sellingiem. Przykładowo, jeżeli decydujemy się na zaciągnięcie kredytu, w niektórych przypadkach może się to wiązać z propozycją zakupu dodatkowych produktów takich jak konto osobiste, oszczędnościowe, lokata czy produkty inwestycyjne.

Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że produkty finansowe w ramach cross-sellingu nie mogą być narzucane przez bank, aczkolwiek trzeba je traktować jako dodatkową opcję. Każdy z nas powinien mieć wybór, czy chce skorzystać z dodatkowego wariantu, czy woli pozostać przy ofercie standardowej. Pamiętajmy, że bank nie może warunkować udzielenia nam kredytu hipotecznego tym, czy zdecydujemy się na zakup dodatkowych usług, czy też nie. Taki zakaz jest określony w ustawie o kredycie hipotecznym dnia 23 marca 2017 r. Niezależnie czy decydujemy się na kredyt hipoteczny na nowe mieszkania w Warszawie, czy chcemy zaciągnąć zwykły kredyt gotówkowy na remont domu, zakup samochodu lub inny dowolny cel, ważne jest to, aby znać swoje prawa.

Cross-selling a kredyt hipoteczny

Choć czasy, kiedy doradcy klienta celowo wprowadzali klienta w błąd lub zatajali przed nim informacje związane z dodatkowymi opłatami, już dawno minęły, to mimo wszystko warto znać swoje prawa, jako konsument. Dzięki temu bez wątpienia będziemy w stanie podejmować lepsze, korzystniejsze dla siebie decyzje finansowe.

Cross-selling - szansa na obniżenie kosztów kredytowania

Decydując się na zaciągnięcie kredytu hipotecznego, każdemu z nas z pewnością zależy na maksymalnym obniżeniu kosztów, w niektórych przypadkach cross-selling to umożliwia. W poszczególnych bankach możemy spotkać się z różnego rodzaju produktami dodatkowymi, może być to ubezpieczenie indywidualne albo konto osobiste, dzięki którym można zaoszczędzić nawet kilka tysięcy złotych. Chociaż wykupienie poszczególnych produktów finansowych wiąże się z pokryciem dodatkowych kosztów, tak czy inaczej, koszty kredytu w ramach oferty promocyjnej, będą niższe, więc warto rozważyć taką możliwość.